22.05.2018 r.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych.
Spółdzielnia Mieszkaniowa im. J. Słowackiego w Piotrkowie Tryb. uprzejmie informuje, że z dniem 25 maja 2018r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UEL 119,s.1).
W związku z powyższym przesyłamy informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Spółdzielnię:
1. Administrator danych.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa im. J. Słowackiego w Piotrkowie Tryb. ul. Słowackiego 180, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi Sąd Gospodarczy XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 006578/18/411, NIP 771 000 80 32, REGON 000865007.
Dane kontaktowe do Spółdzielni – administratora: nr telefonu 44 646 78 50, 44 646 83 07
email: smjs@pro.onet.pl
2. Kategorie danych osobowych.
Spółdzielnia przetwarza następujące kategorie Państwa danych osobowych:
- dane identyfikacyjne,
- dane adresowe,
- dane kontaktowe.
3. Cel przetwarzania danych i podstawy prawne.
Dane osobowe osób posiadających tytuły do lokali mieszkalnych będą przetwarzane przez Spółdzielnię w następujących celach:
1/ realizacja obowiązku i prawa wynikającego z przepisów prawa spółdzielczego (art.30 Ustawy z 16.IX.1982r. P.S. – Dz.U.2017 poz.1560) – tj. prowadzenie rejestru członkowskiego i dokumentacji członkowskiej zawierającej imiona i nazwiska, wysokość zadeklarowanych udziałów, wysokość wniesionych wkładów oraz zmiany tych danych (podstawa prawna art.6 ust.1 lit.c Rozporządzenia RODO);
2/ realizacja obowiązku wynikającego z art.4ust.41 ustawy z dnia 15.XII.2000r. ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz.U. tj. 2013 poz.1222) polegająca na prowadzeniu ewidencji i rozliczeniu przychodów i kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości przypadających na lokale członków i najemców Spółdzielni oraz eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie Spółdzielni przez uiszczanie opłat zgodnie z postanowieniami § 135 Statutu Spółdzielni (podstawa prawna art.6 ust.1 lit.c Rozporządzenia RODO);
3/ realizacja obowiązku wynikającego z art.61 ustawy z dnia 15.XII.2000r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz.U. tj 2013 poz.1222 z późniejszymi zmianami) polegająca na usuwaniu awarii wywołującej szkodę lub zagrażającej bezpośrednio powstaniu szkody w lokalu członka Spółdzielni lub użytkownika lokalu ( podstawa prawna art.6 ust.1c Rozporządzenia RODO);
4/ realizacja i wykonanie umów najmu zawartych ze Spółdzielnią, których Państwo są stroną w szczególności umowy lokalu, korytarzy na cele mieszkaniowe, najmu dodatkowej komórki lokatorskiej, miejsca parkingowego (podstawa prawna art.6 ust.1 lit.b Rozporządzenia RODO);
5/ realizacja celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Spółdzielnię polegających na dochodzeniu przez Spółdzielnię roszczeń z tytułu zaległych opłat za lokale mieszkalne i użytkowe (podstawa prawna art.6 ust.1 lit.f Rozporządzenia RODO);
6/ zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów polegających na archiwowaniu danych dowodowych będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Spółdzielni (Administratora) (podstawa prawna art.6 ust.1 lit.f Rozporządzenia RODO);
4. Okres przechowywania danych.
1/ Dane osobowe przetwarzane przez Spółdzielnię w związku z posiadanym przez Państwa prawem do samodzielnego lokalu przechowywane będą przez okres w jakim przysługuje Państwu prawo do lokalu w Spółdzielni oraz przez okres nie dłuższy niż 50 lat po ustaniu w/w prawa w zakresie dokumentów członkowskich oraz przez okres wynikający z UOR dla dokumentów rozliczeniowych i finansowych.
2/ W przypadku umowy najmu zawartej ze Spółdzielnią, której Państwo są stroną dane osobowe przechowywane będą przez okres w którym mogą ujawnić się roszczenia związane z tą umową czyli przez okres 5 lat od końca roku, w którym wygasła umowa najmu.
3/ W zakresie celów o których mowa w pkt.3 ppkt.5 i 6 przez okres do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Spółdzielni stanowiących podstawę tego przetwarzania lub do czasu wniesienia przez Państwo sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.
5. Kategoria odbiorców danych.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach wymienionych w pkt.3 dane osobowe mogą zostać udostępnione innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych.
Odbiorcami Państwa danych mogą być:
a/ Unisoft Sp. z o.o. z siedzibą: 81-368 Gdynia ul. Pułaskiego 8 zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego pod nr 0000140627, NIP 5860103541;( obsługa zintegrowanego systemu informatycznego);
b/ Generali T.U.S.A. z siedzibą: 02-676 Warszawa ul. Postępu 15B, REGON 016029008, NIP 5262349108; (ubezpieczyciel mienia Spółdzielni);
c/ podmioty, które przetwarzają Państwa dane osobowe w imieniu Spółdzielni na podstawie zawartej ze Spółdzielnią umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające),
d/ podmioty współpracujące ze Spółdzielnią na podstawie odpowiednich umów obejmujących zadania z zakresu: robót budowlanych i konserwacyjnych wymaganych przepisami prawa w zakresie badań stanu technicznego budynku, usług poligraficznych, prawnych i księgowych.
6. Prawa osób, których dane dotyczą.
Zgodnie z rozporządzeniem przysługuje Państwu:
a/ prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii na podstawie Rozporządzenia,
b/ prawo do sprostowania (poprawienia) swoich danych, na podstawie art.16 Rozporządzenia,
c/ prawo do usunięcia danych na podstawie art.17 Rozporządzenia,
d/ prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych na podstawie art.21 Rozporządzenia,
e/ prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do dnia 25.05.2018r. do GIODO, po tej dacie do organu będącego jego następcą).
7. Informacja o wymogu (dobrowolności podania danych).
Podanie danych osobowych jest obowiązkiem wynikającym z art.30 ustawy Prawo Spółdzielcze (tj. Dz.U. 2017 poz.1560) oraz art.4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz.U. tj.2013 poz.1222 z późniejszymi zmianami).
Podanie danych ma charakter dobrowolny tylko w przypadku zawierania umowy najmu ze Spółdzielnią
ale ich podanie jest warunkiem koniecznym zawarcia i wykonania w/w umowy.
8. Klauzula informacyjna.
Wszelkie dokumenty rozliczeniowe i informacyjne wychodzące ze Spółdzielni opatrzone będą klauzulą o brzmieniu:
„Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań statutowych oraz obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa na podstawie art.6 ust.1 lit.c ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27.04.2016r. (RODO) oraz ustawy Prawo spółdzielcze i Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.”
ZARZĄD
Spółdzielni Mieszkaniowej
im. Juliusza Słowackiego
Sekretariat 44 646-78-50
Księgowość 44 646-83-07
Dział Mieszkaniowy 44 646-83-70
Administracja 44 646-84-09
smjs@pro.onet.pl
Wpłaty opłat za mieszkanie powinny być dokonywane na indywidualny numer rachunku bankowego. Pozostałe wpłaty z innych tytułów prosimy dokonywać na numer rachunku bankowego w PKO BP 92102039160000010200219303.